Mapa 1941
Zdroj: Z. Hurych
Foto Fr. Slezák Zdroj: L. Čáslavka
Zdroj: L. Čáslavka
1938. Zdroj: L. Čáslavka
Bývalý Knapovský potok. Foto: Fr. Slezák
Zdroj: Z. Hurych
Zdroj: Ústecký kulturní zpravodaj
Foto Fr. Slezák Archiv H. Bartošová
Zdroj: Z. Hurych
2000 Foto P. Dvořák
Zdroj: J. Hauptová
195X. Zdroj: Z. Hurych
Zdroj: Z. Hurych
2000. Foto P. Dvořák
Archiv P. Dvořáka
Archiv P. Dvořáka
Archiv P. Dvořáka
Archiv P. Dvořáka
Archiv P. Dvořáka
Archiv P. Dvořáka
Archiv P. Dvořáka
Zdroj: L. Čáslavka
Staré nádraží dnes. Zdroj: MkUO
194X Zdroj: Z. Hurych
Park u nádraží. Zdroj: I. Štantejská
Zdroj: L. Čáslavka
Nádraží staré, 1920. Zdroj: MkUO
Zdroj: Ú.O. ve fotografiích Fr. Slezáka.
Janderovy sady
Park před starým nádražím.
Foto J. Purkert
Foto J. Purkert
Foto J. Purkert
Foto J. Purkert
Foto J. Purkert
Foto J. Purkert
Železniční nehoda u Staré dráhy
Železniční nehoda, 196X. Zdroj: J. Nováková
Železniční nehoda, 196X. Zdroj: J. Nováková
Železniční nehoda, 196X. Zdroj: J. Nováková
Železniční nehoda, 196X. Zdroj: J. Nováková
Železniční nehoda, 196X. Zdroj: J. Nováková
Železniční nehoda, 196X. Zdroj: J. Nováková
Železniční nehoda, 196X. Zdroj: J. Nováková
Železniční nehoda, 196X. Zdroj: J. Nováková
Železniční nehoda, 196X. Zdroj: J. Nováková
Zásadní změnu pro Ústí přinesla výstavba železnice v 19. století. Na vysokém náspu bylo vybudováno nádraží. Pozemek věnovalo město s podmínkou, že žst. zůstane na tomto místě „na věčné časy“. Ústí nad Orlicí město, původní empírová budova od arch. Ant. Jünglinga. Provoz na trati Olomouc – Praha byl zahájen 8.8.1845.
Další zdroje:
Některé využité zdroje:
DUŠEK, Radim: Ústí nad Orlicí ve fotografiích Františka Slezáka. Vyd. 1. Ústí nad Orlicí: Oftis, 2007. 119 s. ISBN 978-80-86845-90-6.
Napsat komentář